Home » FAQ – veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen

Op deze pagina vind u de meest gestelde vragen over alles rond registratie, accreditatie, VOG, punten, activiteiten en scholing.

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op »

Hoe maak ik een werkgeversaccount aan?

Klik hier om naar het stappenplan “Werkgeversaccount” te gaan, daar wordt u stap voor stap door het proces geleid.

Wat kan ik als werkgever zien?

In uw werkgeversaccount ziet u onder andere:

- in welk register uw medewerkers zich hebben geregistreerd,

- de laatste registratieperiode,

- staat de professional ingeschreven in meerdere registers, dan is dit hier ook zichtbaar,

- de einddatum van de registratieperiode,

- de norm die behaald moet worden per register,

- de punten die al zijn behaald. 

Hoe moeten de werknemers zich koppelen?

Klik hier om naar het stappenplan “Werkgeversaccount” te gaan, bij het punt “Koppelen van werknemer”, wordt u stap voor stap uitgelegd hoe de werknemer zich kan koppelen aan uw werkgeversaccount.

Zijn er kosten aan een werkgeversaccount verbonden?

Nee, er zijn geen kosten verbonden aan een werkgeversaccount. Registerplein biedt u het werkgeversaccount als service aan.

Hoe kan ik meedenken met Registerplein?

Registerplein organiseert enkele malen per jaar een Klankbordgroep voor de Werkgevers.
U bent als werkgever een belangrijke schakel tussen de registers en de professionals.
Hierin zal Registerplein de ontwikkelingen van dat moment met u delen en toetsen aan de praktijk, hierbij zijn uw input, feedback en ideeën zeer welkom.
U kunt middels een e-mail aan secretariaat@registerplein.nl , aangeven dat u graag een uitnodiging ontvangt voor de eerstvolgende klankbordgroep voor de Werkgevers.

 

Ik zie mijn gekoppelde werknemer niet (meer). Hoe kan dat?

Het is mogelijk dat de werknemer zich heeft ontkoppeld, of dat de termijn die de werknemer had ingesteld om gekoppeld te zijn is verstreken.
Neem contact met de werknemer op en vraag deze zich opnieuw te koppelen.

In het stappenplan “Werkgeversaccount”, ziet de werknemer bij het punt “Koppelen van werknemer”, hoe de werknemer zich (opnieuw) kan koppelen aan uw werkgeversaccount.

Mag ik de factuur voor mijn werknemers betalen?

Ja, u mag als werkgever de factuur voor uw werknemers betalen, belangrijk is wel dat de professional de betalingsverplichting is aangegaan en de factuur ook naar de professional gestuurd zal worden.

Klik hier om te lezen op welke manier u als werkgever de factuur kunt betalen.

Kan ik meerdere facturen voor mijn werknemers betalen?

Ja, u kunt meerdere facturen in een keer betalen.
Klik hier om te lezen op welke manier u als werkgever meerdere facturen in een keer kunt betalen.

Kan ik een collectief betaalaccount krijgen?

Nee, helaas is dit niet mogelijk.
Wel is het mogelijk dat u als werkgever de facturen van uw werknemers verzamelt en in een keer betaalt.

Klik hier om te lezen op welke manier u als werkgever meer facturen in een keer kunt betalen.

 

Mijn medewerkers hebben veel vragen. Kan Registerplein een presentatie bij ons op kantoor verzorgen?

Ja, Registerplein kan bij u op kantoor langskomen voor een presentatie.
U kunt een aanvraagformulier aanvragen door een e-mail te sturen naar secretariaat@registerplein.nl .

Mijn medewerker komt er echt niet uit. Hoe kan hij/zij verder geholpen worden?

Telefonisch helpen we uw medewerker graag, maar het kan soms handig zijn als we met uw medewerker kunnen meekijken op diens computer en zo kunnen wijzen hoe PE-Online werkt. Dit doen we natuurlijk alleen met de toestemming van uw medewerker.
Uw medewerker kan via Quick assist (dit is enkel geïnstalleerd op computers met Windows 10), diens scherm delen met Registerplein.

Klik hier om naar het stappenplan “Assistentie bij gebruik PE-Online” te gaan.

Moet er een originele VOG worden opgestuurd? Wij als werkgever slaan deze ook op in het personeelsdossier.

Ja, bij het indienen van een nieuw dossier en bij herregistratie is het noodzakelijk dat er een origineel VOG wordt opgestuurd, welke niet ouder dan 12 maanden is ten tijden van het indienen van het dossier, opdat Registerplein de echtheid kan controleren.

Als er bij toesturen van de originele VOG een voldoende gefrankeerde retourenvelop wordt toegevoegd, dan zal de VOG na de echtheidscontrole teruggestuurd worden.

Moet de directeur alle documenten voor de werknemers aftekenen of mag een direct leidinggevende dit ook doen?

Nee, de directie hoeft niet alle documenten af te tekenen, dit mag zowel een direct leidinggevende als ook een medewerker van HRM/P&O doen.

Wij hebben als werkgever alleen zelfsturende teams. Wie moet de documenten voor de werknemers dan aftekenen?

Dit is afhankelijk van het document.

Een Verklaring Werkervaring dient door een direct leidinggevende of een medewerker van HRM/P&O getekend te worden.
Een reflectie/intervisie verklaring daarintegen mag getekend worden door de mede-intervisanten OF door de direct leidinggevende/medewerker HRM/P&O.

Wat moet er bijvoorbeeld op een intervisieverklaring of werkgeversverklaring staan?

Om zeker te zijn dat alle benodigde informatie op de juiste verklaring staat heeft Registerplein hier “formats” voor gemaakt.

Klik hier om naar onze formats te gaan.

Moet ik de kosten aan mijn medewerker vergoeden?

Of u als werkgever verplicht bent de kosten van de registratie te vergoeden is na te lezen in het CAO waar uw als werkgever onder valt.

Kan ik als werkgever al mijn medewerkers in 1 x inschrijven?

Registerplein denkt graag met u als werkgever mee, u kunt contact opnemen met ons secretariaat om de mogelijkheden te bespreken.

U kunt e-mailen naar secretariaat@registerplein.nl of bellen naar 030-303 92 72.

 

Ik wil als werkgever een scholing geven/inkopen. Valt dat onder geaccrediteerde deskundigheidsbevordering?

Een scholing valt onder geaccrediteerde deskundigheidsbevordering als de scholing bij Registerplein voor accreditatie is aangeboden en goedgekeurd.
Is de scholing welk u als werkgever aanbiedt niet geaccrediteerd, dan valt deze scholing onder Overige deskundigheidsbevordering.

Klik  hier om meer te lezen over het (laten) accrediteren van een scholing.

Moet ik de bij- en nascholing van mijn medewerker betalen?

Of u als werkgever verplicht bent de kosten van bij – en nascholing te vergoeden is na te lezen in het CAO waar u als werkgever onder valt.

Bijvoorbeeld in het CAO Sociaal Werk staat aangegeven dat het loopbaanbudget en of het IKB hiervoor kan worden ingezet.

Hoeveel punten moeten de medewerkers halen? En hoeveel tijd gaat dat ze kosten?

Het te behalen aantal punten die uw medewerker dient te behalen en hoeveel tijd dit in beslag zal nemen is zeer afhankelijk van in welk register uw medewerker geregistreerd staat.

Klik hier om naar de registerpagina te gaan, waar u het registratiereglement per register na kunt lezen, hierin staat vermeld hoeveel punten/activiteiten uw medewerker dient te behalen tijdens diens registratie.